شناسهٔ خبر: 219497 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

️تأکید بر ارتقای ایمنی جاده‌های قصرشیرین در نشست روز ملی ایمنی حمل‌ و نقل

️تأکید بر ارتقای ایمنی جاده‌های قصرشیرین در نشست روز ملی ایمنی حمل‌ و نقل در نشست بررسی ایمنی حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان قصرشیرین بر ارتقای ایمنی جاده‌های این شهرستان تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست بررسی ایمنی حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان قصرشیرین با حضور محمد شفعی فرماندار شهرستان قصرشیرین، میلاد جسری سرپرست اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان قصرشیرین برگزار شد.

محمد شفیعی، فرماندار شهرستان قصرشیرین در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی راه‌ها گفت: در سال گذشته با اجرای برنامه‌های ایمن‌سازی و تقویت زیرساخت‌های تخصصی در محورهای مواصلاتی به ویژه بزرگراه کربلا، شاهد کاهش محسوس آمار تصادفات در این شهرستان بوده‌ایم و در سال جاری نیز این روند با هدف دستیابی به «تصادف صفر» دنبال می‌شود.

وی با اشاره به آمار تصادفات منجر به فوت در محورهای شهرستان افزود: آمار این حوادث از ۲۸ مورد در سال ۱۴۰۳ به ۱۸ مورد در سال گذشته کاهش یافته است.

فرماندار قصرشیرین تحقق استانداردسازی جاده‌ها را نیازمند دو مؤلفه «دانش فنی و آسیب‌شناسی دقیق» و «شجاعت در تصمیم‌گیری با پشتوانه دولت» دانست و بر تقویت ظرفیت‌های امدادی در مسیرهای پرتردد مرزهای پرویزخان و خسروی تأکید کرد.

میلاد جسری، سرپرست اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان قصرشیرین نیز در این نشست با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مسائل و مشکلات ایمنی جاده‌ای با حضور مسئولان راهنمایی و رانندگی، پلیس راه و نهادهای امدادی گفت: در این نشست بر ضرورت ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی شهرستان و ادامه اقدامات پیشگیرانه برای کاهش تصادفات تأکید شد.

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان قصرشیرین در این نشست با تأکید بر ضرورت تقویت ایمنی در محورهای مواصلاتی شهرستان گفت: مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای با همکاری پلیس راه، راهور و دستگاه‌های امدادی اقدامات متعددی را برای بهبود شرایط ترافیکی و ارتقای ایمنی جاده‌ها اجرا کرده است. وی افزود: هدف‌گذاری «تصادف صفر» در محورهای اولویت‌دار شهرستان تنها با هماهنگی بین‌بخشی و اجرای دقیق قوانین امکان‌پذیر است.

️به گفته جسری، مدیریت تردد کامیون‌های حامل بار در محور خسروی، جلوگیری از توقف‌های غیرضروری و افزایش ظرفیت امدادی در مسیرهای مرزی از اقدامات ضروری برای حفظ ایمنی عبور و مرور در قصرشیرین است.